Odzież sportowa musi zostać wykonana z wytrzymałych materiałów ze względu na to, że jest intensywnie użytkowana i narażana na szereg niekorzystnych czynników zewnętrznych. Kolejną kwestią będzie estetyka, zastosowanie trwałych nadruków. Na strojach sportowców zawsze znajdują się różne napisy i wzory, co jednak byłoby niemożliwe bez zastosowania odpowiedniej metody drukowania. Obecnie ogromną popularnością cieszy się odzież sportowa sublimowana, za czym przemawia przede wszystkim prostota, ekonomia i ekologia. Pora poznać powody, dla których koszulki i całe stroje piłkarskie sublimowane są coraz częściej wybierane. 

 

Dlaczego sublimowanie odzieży sportowej to dobry pomysł?  

 

sublimacja

Druk sublimacyjny to nic innego, jak rodzaj druku cyfrowego, dzięki któremu możliwe staje się nadanie odzieży indywidualnego charakteru i to w sposób trwały. Mówimy tutaj o wysokiej jakości druku, który wręcz wtłacza w tkaninę wybrany wzór, co przekłada się na jego wysoką trwałość.

Wiele osób z pewnością kojarzy zjawisko sublimacji ze szkolnych lekcji chemii/biologii. Dochodzi do niego na skutek zamiany cząsteczek ze stanu stałego bezpośrednio w stan gazowy. Wykorzystano to podczas drukowania, uzyskując fenomenalne efekty – zastosowane barwniki wnikają głęboko w strukturę materiału, tworząc spójną całość.

Do zmiany stanu skupienia dochodzi na skutek działania wysokiej temperatury na pigmenty i otwarte pod wpływem ciepła włókna tkaninowe. Dochodzi do wchłonięcia koloru przez materiał, przez co powstały wzór lub obraz staje się nieścieralny.

Pigmenty wręcz stapiają się z włóknami, nie są podatne na blaknięcie ani działanie silnych środków piorących, łącznie odplamiaczami. Łatwo domyślić się, że druk sublimacyjny szybko zyskał na popularności w przypadku odzieży sportowej, która jest intensywnie użytkowana. 

Druk sublimacyjny idealnie sprawdza się głównie na materiałach poliestrowych lub tkaninach mieszanych, utrzymanych w jasnej kolorystyce. Można wtedy liczyć na idealne odwzorowanie barw i wysokiej jakości naniesione grafiki. Zasada jest taka, że im większa będzie zawartość poliestru, tym lepszy powstanie nadruk i nasycenie kolorów. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby łączyć ze sobą różne kolory, uzyskując unikalne efekty wizualne.

Sublimacja cieszy się ogromną popularnością w sporcie ze względu na możliwość trwałej personalizacji odzieży. Koszulki sublimowane mają ostre i wyraźne nadruki, ich barwy są intensywne. Można też liczyć na pełną dowolność wzornictwa, łącznie z tymi najbardziej wymyślnymi projektami. Zobacz wzory koszulek piłkarskich sublimowanych.

 

Co jeszcze przemawia za wyborem odzieży sublimowanej?  

 

Do największych zalet sportowej odzieży sublimacyjnej przemawia jej wysoka jakość i trwałość. Nie ma znaczenia to, czy ma zostać wydrukowany na niej prosty napis lub skomplikowany wzór, w każdym przypadku uzyskane efekty będą rewelacyjne – nadruki o wyrazistych kolorach i z ostrymi konturami. Wszystkie elementy zostaną precyzyjnie zadrukowane, co przekłada się na wysokie walory estetyczne. Co więcej, powstałe nadruki są niezwykle trwałe, niepodatne na utratę koloru pod wpływem promieniowania słonecznego ani silnych środków piorących.

Nie ma też problemu z ich kruszeniem, gdyż stają się spójną całością z tkaniną, mają całkowicie gładką powierzchnię. Nawet przy intensywnym użytkowaniu i częstym praniu mechanicznym. Druk sublimacyjny jest odporny na działanie niekorzystnych zewnętrznych i uszkodzenia mechaniczne. Jako że wykorzystuje się barwniki na bazie wody, niezawierające żadnych rozpuszczalników, można mówić o ekologii. Są one całkowicie nieszkodliwe dla środowiska naturalnego i bezpieczne w użyciu dla ludzi. Nadruki sublimowane nie zatykają włókien tkaninowych, przez co ubrania pozostają przewiewne. Druk sublimacyjny jest relatywnie tani, może być nanoszony na dowolną powierzchnię.

 

Komentarze (0)

Produkt dodany do listy życzeń
Produkt dodany do porównania.

Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies, nie zbierając jednocześnie w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).