Jak zacząć trenować piłkę ręczną?

Piłka ręczna w naszym kraju jest sportem, który cieszy się dużym zainteresowaniem. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni coraz chętniej wybierają tę dyscyplinę. Wpływ na to ma dynamika gry i jej widowiskowość. Do tego należy wspomnieć o licznych sukcesach Polaków na międzynarodowej arenie. Podpowiadamy co zrobić, by jak najlepiej przygotować się do gry w popularnego szczypiorniaka.

Jak grać w piłkę ręczną?

Na początku warto zapoznać się z podstawowymi zasadami. Drużynę tworzy 7 graczy, w tym bramkarz. Przewidziany czas gry to 2 połowy po 30 minut. Wygrywa oczywiście drużyna, która zdobędzie więcej bramek. Podczas posiadania piłki należy pamiętać, że bez jej kozłowania można wykonać tylko 3 kroki. Inaczej sędzia będzie zmuszony przerwać grę i oddać posiadanie piłki przeciwnikowi.

Sprzęt do piłki ręcznej

Żeby skutecznie trenować szczypiorniaka, warto zaopatrzyć się w profesjonalny sprzęt. Podstawą jest piłka. Jest ona mniejszego rozmiaru niż ta do gry w piłkę nożną. Dzięki temu idealnie mieści się w dłoni. Istotnym elementem jest też koszulka do piłki ręcznej. Posiada ona klasycznej długości krótki rękaw. W naszym sklepie internetowym istnieje możliwość zamówienia strojów dla szczypiornistów z możliwością nadruku numeru, nazwiska czy logo sponsora. Czynność ta wykonywana jest za pomocą sublimacji, która zapewnia wysoką jakość nadruków.

Jak trenować piłkę ręczną?

Podstawowym treningiem są zajęcia z piłką. To one pozwalają na doskonalenie techniki. Trenując w klubie trener będzie szczególną wagę przykładać do zgrania całego zespołu. Tradycyjnym elementem jest gra w przewadze w obronie oraz w ataku. Zawodnicy przydzielani są do danych formacji, których zadaniem jest gra w defensywie lub strzelenie gola. Poprzez to ćwiczenie poszczególni zawodnicy uczą się wzajemnie swoich ruchów, by móc zagrywać na pamięć w trakcie meczów.

Osoby, które dotąd nie miały wiele wspólnego ze szczypiorniakiem powinny zacząć treningi od wyćwiczenia umiejętności chwytu. Skutecznym rozwiązaniem jest trening w parach i naprzemienne podawanie piłki z dużą siłą. Dzięki temu można nawiązać do sytuacji meczowych, podczas których nie ma zbyt wiele czasu na reakcję. Każda ewentualna strata spowodowana złym chwytem piłki to ryzyko utraty bramki po kontrze rywala.

Treningi bez piłki

O swoją formę da się dbać także bez piłki. Na szczególną uwagę zasługują mięśnie barków. To na nic spoczywa wiele pracy podczas starć z rywalami. Zakres ruchu całej obręczy barkowej można powiększyć za pomocą obrotu zewnętrznego na kolanie. To specyficzne ćwiczenie z wykorzystaniem hantli. Jego regularne stosowanie pozwala zwiększyć mobilność barku. Dzięki temu można znacznie poprawić siłę i precyzję strzałów.

Piłka ręczna to także umiejętność szybkiego reagowania. Ciało musi się do tego przyzwyczaić, więc do ćwiczeń warto dodać np. interwały lub sprinty z nagłą zmianą kierunku biegu. Dzięki temu będziesz zawsze gotowy, gdy wystąpi potrzeba niespodziewanego powrotu do obrony. Poza tym pozwoli to rozwinąć mięśnie nóg, które są nie mniej ważne niż ręce dla szczypiornisty.

Comments (0)

No comments at this moment
Produkt dodany do listy życzeń

Informujemy, iż nasz internetowy sklep sportowy wykorzystuje technologię plików cookies, nie zbierając jednocześnie w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

Produkt dodany do porównania.